Besökare

torsdag 17 oktober 2013

Jobba !!!


Läste idag att allt fler vill jobba efter 65,mest män,till dom hör då definitivt inte jag !!!!
Har nu jobbat heltid i 39 år och hela tiden skiftgång nästan(utom 2 första åren).

Börjar känna mig mättad och en del krämpor börjar redan smyga sig på.
Beror nog oxå på vad man haft för jobb genom åren.

De som haft lätta jobb kan nog fortsätta men dit hör inte jag tyvärr.
Vill hellre njuta av Bobilslivet och  övervintra i värmen sedan.

Hur många av er jobbar och vill fortsätta efter 65 ?????


Ha det gott........

12 kommentarer:

  1. Du har den rätta inställningen!

    Räkna på det och sluta när ni kan!

    Det är många som har åsikter om att vi måste arbeta längre men det är inte lika många som vill göra det!

    Det är också skillnad mellan oss som började arbeta vid 15 och de som i dag börjar när de fyllt 30!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lennart !!! Ni gjorde rätt beslut,vi kommer göra lika!!
      Inte tror jag Herr Reinfeldt & Co kommer jobba efter 65 ???

      De slutar nog före 60 års ålder med sina "Fallskärmar"......

      Ha de........

      Radera
  2. Nej tack! Fast mina Ama de casa sysslor blir jag nog aldrig av med... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är det nog Trevligare att Blogga,den vill man ju jobba med :)
      En del blir ju rik på det med :) :)

      Ha de.....

      Radera
  3. Hmmm......undrar om en 49-åring får säga något? Så fort jag får möjlighet så skulle jag sluta jobba, alla i min närhet som fyllt 63 och haft möjlighet avtalsmässigt har slutat.......utom en djävla tokdåre som begärde dispans och körde på tills han var 67. Det var ju så kul att jobba tyckte han......så hade han ju ingen husbil heller! (ler)

    Fast jag har haft tur i livet och var en av de sista som fick njuta av "friåret" som nu inte längre finns.....det blev ju så himla orättvist tyckte visst några politiker! (ler)
    Vi Husbilade runt i Europa en sommar, helt underbart och nya friska stålar på banken varje månad utan att göra något.....otroligt men sant! I gengäld så fick ju någon stackare mitt jobb och slapp på såvis arbetslöshet och elände.
    Fin och trevlig blogg Ni har......kan inte lova att Ni kommer att tycka detsamma om min blogg.

    Lilla Frun och jag har en Husbil som bär namnet "The Loove Machine", är egentligen en Knaus Traveller 595, men hur kul låter det på en skala?
    Ha ett fint veckoslut Med vänlig hälsning ifrån Oumberlige Peter och ifrån Fru Olofsson alias Pocket Hexan med den lite seriösare bokbloggen www.pockethexorna.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen,kul att du hittade hit till vår Blogg,om den är så fin vet jag ej
      men gör så gott man kan med att få till det !!!
      Det är ju trevligt och spännande att "Blogga" lite iaf .....
      Du har så rätt,varför ska man jobba in i det sista för när man kan åka mer
      Husbil och njuta av det underbara livet ist !!!
      Friåret var ju bra,varför försvann det egentligen ????
      Hoppas bara att det finns Pensionspengar kvar till oss andra också när det blir vår tur att säga Tack och Farväl !!!
      Nu ska vi Surfa runt o kolla er blogg lite...

      Ha det så gott......

      Radera
  4. Som vanligt är jag ingen dussinmänniska, utan går mot strömmen ibland.Gör man inte det, kommer alla tycka likadant. Själv är jag snart 67 och har fått jobba sedan jag började skolan, alltså nära 60 år. Jobbade jag inte, som far ville hemma på gården, bjöds det på ordentligt med stryk. Jag börjar ändå trots allt att tycka, att det skulle vara skönt att gå ned i 40 timmars vecka snart och en ledig fredagseftermiddag en gång i månaden. Vore jag vanlig anställd, kanske jag skulle sluta, men inte än om jag själv får välja, på grund av hälsa och krafter. Hegethorn, som driver fotobutik, med samma namn i Nässjö, är 90 och jobbar än. Så långt har jag inte tänkt sträcka mig.Kram på er alla pensionärer och kram till er som längtar dit.

    SvaraRadera
  5. Hej Matts,Bra jobbat av dig att hållit på så många år,även Frun är väl också
    engagerad när ni har ett så stort företag tillsammans !!
    Då kan det ju vara svårare att lägga av förstås...
    Men hoppas ni kan gå ner i tid o åka mer Bobil när ni har en så stor o fin Kabe.
    Som ni vet så går ej livet i repris sägs det,bara man får ha hälsan så!!
    Det är ju det viktigaste av allt här i livet,sviktar den så blir det ju annat.
    Tufft gjort o bra jobbat av han som är 90 år att hålla på än verkligen.

    Ha en fin helg som kommer....Kram

    SvaraRadera
  6. Tack, det var ett mycket snällt och förstående svar. Du får en stjärna i kanten.
    Jag är gift med en arbetsnarkoman, så det kan nog bli svårare att få loss Birgitta än att få mig att sluta. Visst längtar jag ut i Boblien, nästan varje dag. Kram.

    SvaraRadera
  7. Det gäller att följa sina drömmar. Förstår måste ju var och en göra sin egen kalkyl utifrån de egna förutsättningarna. Vår erfarenhet är ändå att man kan spara en del utgifter, när man slutat jobba. Husbilen tar en del, men .... Kram Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror mer eller mindre varje person bär på nån sorts dröm om vad man vill
      göra efter man jobbat klart i livet faktiskt !!
      Vi som har våra Bobilar tror vi har lika drömmmar att åka mer med den.
      Både inomlands och utomlands över vintern som ni t.ex..
      Visst är det underbart,känner ett par som åkte iväg nu på sin 3:e övervintring neråt Spanien och det var det bästa de gjort sa de !!
      Gillar man inte vinter,mörker o kyla så är det ju toppen..

      Gäller bara att försöka jobba ihop nån krona så man kan sluta i tid.
      Ni åker väl snart söderut så ha en trevlig resa igen...Kram

      Radera
  8. Fick möjlighet att bli avtalspensionär förra året när min enhet på kommunen lades ner... jag tog den chansen... och ångrar mig inte! Trots mycket mindre pengar i plånboken, lägre kommande pension... men, pengar är inte allt :)

    SvaraRadera