Besökare

tisdag 14 april 2015

Truck Driver


Tillbaks på jobbet igen efter en längre tids sjukfrånvaro med en krånglande
kropp som är lite nött och sliten här och där!
Nästan 41 års maskinkörning lär ju visa sig förr eller senare,Tyvärr!
Därav snart bara 39-års skiftgång också,livet är tufft då,eller hur ??

Gäller att hålla igång bruket med Granmassaved,32 meter långt ekipage
lastat och klart att dra iväg 3 km intern transport fr vedupplaget!
 
Tur att Solen lyste också på min Come-Back dag,detta är den 21 Mars i år!
Nu hoppas jag kroppen tillåter jobb ett tag igen!
 
 
 
Ha det gott alla Goa Bloggvänner.....

11 kommentarer:

  1. Skogsarbete med motorsåg i meterdjup snö och mer än 20 minusgrader, utan skyddskläder och värmestuga, satte spår redan i min då 15- åriga kropp. Slutar du inte i skogen sa min kloke svärfar till mig, kommer du inte ens att fylla 25 år. Jag slutade i tid. Värre är det för dig.

    Jag hoppas att du kommer att klara det. Det är ju ändå roligt att jobba. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch ja Matts,vet hur väl det var när man börja som 16-åring
      i skogen efter 9:an med motorsåg,snö,kyla,köra Skotare!
      Tuffa förhållanden,men roligt var det då att hålla på!
      Sen börja man jobba skift med dispens innan man fyllde 18 !!
      Där blev man kvar tyvärr,idag svårt att byta jobb för många!
      Bara att harva på några år till med det man gör!
      Sen blir det Bobil Forever :-)

      Ha det gott/Sol-Kram

      Radera
  2. Med vad roligt för dej att kunna komma tillbaka till jobbet. Hoppas att det går bra för dej. För min del gick det inget vidare alls, att försöka komma tillbaka efter sjukskrivning .Fick sluta jobba till slut. Kroppen sa ifrån.Lycka till önskar jag dej:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Dessan! Vi får se hur det går,ingen ide att plåga sig!
      Man har ju ett liv efter ett långt arb.liv oxå,eller hur ??

      Ha det gott/Kram

      Radera
  3. Hoppas det går bra!

    Bit ihop några år så lommar belöningen!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack lennart,vi får se hur kroppen mår,om det går bra ??

      Ha det gott/Kram

      Radera
  4. Så skönt för dig att vara tillbaka. Ta inte i för hårt på en gång utan att din kropp får hålla i fortsättningen. Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Målsnöret är nära och då väntar sköna dagar i Spanien och i Portugal på er !!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Skönt att du är på G igen. Och snart är det husbilåka för hela slanten. Var rädd om dej
    Kram

    SvaraRadera
  7. Skönt att vara tillbaka - men nu får du ta och vara rädd om dig!

    SvaraRadera
  8. Skönt att du är bättre och kan jobba igen... ta det ändå så lugnt det går och var rädd om dig!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera