Besökare

måndag 10 november 2014

PPM


Ny vecka,Nya möjligheter som det sägs enl.ordspråket !!
I Okt.månad tillkom 5 nya fonder att lägga sitt sparande i!
Jag trivs då Börsen är öppen som sagt,har vart en Börsräv
i ett antal många år och det är kul.

Särskilt när man kan göra lite pengar  på det oxå,men det går ju upp o ner!
Många tycker det är fel när man ska leka bort sin kommande pension
som ju faktiskt är uppskjuten lön!

Många är ju som sagt inte intresserade heller att hålla på med placering!
Men är man lite intresserad och insatt så kan man påverka sin Pension!
I mitt fall så tycker jag att det är helt klart kul!

Hur gör ni andra Bloggare,har ni valt den s.k. "Soffliggarfonden"
eller sköter ni om det själva på bästa vis ??




                                               Ha en ny fin vecka !!

6 kommentarer:

  1. Den tiden är förbi!

    Nu är det konsumtion som gäller!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör ni helt rätt i faktiskt! Men ni är ju äldre så då ska det användas!
      Och även sålt huset och har pengar över ändå :-)
      Bara att konsumera,kör så det ryker!

      Ha det gott/Kram

      Radera
  2. Aktier är verkligen inget för mig. När det går upp så kan man ju inte sälja. Det kan vara ännu mer imorgon. Och när det går ner... Det kanske går upp imorgon? Haha!

    Jag valde en gång i tiden, men jag säger som Hasse Alfredsson: När man öppnar kuvertet så kommer det bara ut en tunn blå rök... :-)
    (Fast han sa det om lönekuvertet om man ska vara petig ;-) )

    sv: Min stegmätare som nollställer veckokvoten varje måndag vill också att man ska gå en timme om dan. Idag gick jag mer, så DÄR ligger jag på plus. YEEESSS!!! :-D

    SvaraRadera
  3. Jag får instämma med Lennart, detta är jättebra för er som är unga än. Kram

    SvaraRadera
  4. Det är sedan ett flertal år dokumenterat att apor gör ett bättre och säkrare jobb än fondförvaltarna på våra stora banker - gör det i stället själv, så går det bättre !
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag försöker hålla koll på att placera till det bästa själv. Visst är det kul om man kan hjälpa till att pengarna ökar innan pensionen:)) Kram

    SvaraRadera